آخرین اخبار
کد مطلب: 167234
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
در شرايط کنوني افکار جامعه بايد متمرکز در امر مهم انتخابات شود
تاریخ انتشار : 1402/10/29 15:02:16
نمایش : 150
حجت الاسلام رحماني گفت : ما اکنون در شرايط خاص امنيتي در جهان هستيم و خصوصا اينکه بايد افکار جامعه را متمرکز در امر مهم انتخابات کنيم، چراکه براي سرنوشت کشور بسيار اهميت دارد.
به گزارش خبرنگار « سلام لردگان » ، حجت الاسلام رحماني خطيب نماز جمعه لردگان با اشاره به مناسبت هاي روز گفت: در نيمه ماه رجب ولادت حضرت امير (ع) را داريم که ۲۳ سال قبل از هجرت در ۱۳ رجب حضرت علي (ع) ديده به جهان گشود ، آغاز ايام البيض(مراسم اعتکاف) را داريم و ضرورت توجه به اين امر مهم و فراهم کردن زمينه حضور مردم به ويژه جوانان و کمک به متوليان امور در تامين هزينه‌ها که در تربيت و اصلاح افراد بسيار مهم و اثرگذار است.
 
رحماني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته گفت : ما اکنون در شرايط خاص امنيتي در جهان هستيم و خصوصا اينکه بايد افکار جامعه را متمرکز  در امر مهم انتخابات کنيم، چراکه براي سرنوشت کشور بسيار اهميت دارد، جاي طرح مطالبات مردمي نيست وليکن به محضر شما مردم عرض مي‌کنم که ما مي‌دانيم گراني و تورم طبقات آسيب پذير را تهديد مي‌کند و افسردگي جوان‌ها به خاطر بيکاري و کم توجهي مسئولان به اشتغال و تامين شرايط لازم براي ازدواج چون مسکن و تسهيلات مصوب، ما را زجر مي‌دهد.
 
وي افزود : بي‌اهميتي مسئولان استاني به مشکلات شهرستان و عدم تحقق وعده‌ها همه ما را شرمنده مردم کرده است و اينجا يادآور مي‌شوم به مسئولين استان که کوتاهي‌هاي شما فراموش نشده است. بي ترديد پس از برگزاري انتخابات باشکوه و امن با حضور اکثري مردم شهرستان، آنگاه لحظه‌اي تأمل در پاسخگو کردن شما نخواهم کرد. فعلاً با مکاتبه تذکرات لازم را وظيفه داريم منعکس کنيم و منتظر اقدام مي‌مانيم.
 
خطيب نماز جمعه لردگان در رابطه با انتخابات اظهار داشت : من و شما مردم عزيز بايد بدانيم که انتخابات ضمن اينکه وظيفه ملي و شرعي و تکليف ديني ماست و به تعبير رهبر عزيزمان حضرت آقا؛حق مردم است. بايد از اين حق با حضور شکوهمند و راي به کانديد مورد نظر دفاع کنيم.
 
رحماني تصريح کرد : مردم عزيز، قبلاً هم عرض کرده‌ايم، همه کساني که در انتخابات شرکت مي‌کنند چه کانديد و چه مردم که راي مي‌دهند و چه کساني که براي کانديداها ستادي مي‌زنند و تبليغ مي‌کنند و چه مسئولين عزيزي که زحمت پر مشقت برگزاري انتخابات را به عهده دارند،همه در خور تقدير و تحسين هستند.
 
وي ادامه داد : کساني که تاييد نمي‌شوند به خاطر عدم احراز صلاحيت از سوي مسئولان که در چهارچوب قانون، مسئوليت بررسي صلاحيت دارند، نشان از عدم توان آنها در تشخيص صلاحيت کانديداها است نه نشان فقدان صلاحيت افراد. پس آنها هم براي ما به عنوان عناصر انقلابي با احساس مسئوليت در خور تقدير هستند و از آنها به خاطر ثبت نام و اعلان حضور در اين صحنه سپاسگزاريم.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به نامزد هاي تاييد صلاحت شده گفت : تمام کساني که تاييد صلاحيت مي‌شوند همه آنان افراد صالح هستند و از نظر ما همه يکسانند و اصلح آن کسي است که در نهايت از سوي شما مردم انتخاب مي‌شود. در انتخابات، هم بايد حق خداي متعال رعايت شود و هم حق مردم و هم حق کانديداها و هم حق و شأن و قدر مسئولان برگزار کننده که ما وظيفه داريم در اين باره مطالبي به عرض شما مردم عزيز برسانيم.
 
وي با اشاره به تکليف شرعي بودن شرکت در انتخابات گفت : حق الله،تکليف شرعي و ملي است که در قانون اساسي و بيانات و منويات امامين انقلاب برگرفته از آيات قرآن و احاديث،بر عهده ما است. شرکت در انتخابات انجام تکليف شرعي و وظيفه الهي و ملي و انساني است و کوتاهي در اين امر بي‌ترديد معصيت و گناه است.
 
وي تصريح کرد : حق الناس که شامل امکان راي دادن مردم به دست خودشان در فضاي امن و سالم است. اگر من کسي را به جاي خود بفرستم راي دهد و راحت و بدون مانع و آزادانه نتوانم به کانديد مورد نظر راي دهم يا اصلاً پاي صندوق راي حاضر نشوم يا خداي ناکرده راي اضافي بدهم تماماً حق الناس است و روز قيامت بايد پاسخگو باشم. البته در اين مورد ۹۰ درصد مسئولين برگزاري و نظارت و کانديداها و ستادهايشان مقصرند نه مردم که تذکرات لازم در جلسات مربوط به خودشان خواهيم داد. مسئولان برگزاري هم کار بزرگ و دشواري را دارند، نياز به حمايت و تقدير از سوي مردم است که کمک کنند تا آنان در برگزاري امن و سالم انتخابات موفق باشند.
 
رحماني در پايان با اشاره به موضوع غزه بيان داشت : صحنه‌اي از غزه امروز به عنوان جلوه نصرت الهي و ديدن دست خدا در روبروي ماست که به قول حضرت آقا که مي‌فرمايند: دنيا امروز به مردم غزه به چشم قهرمان نگاه مي کند. امروز مردم غزه مظلوم ولي پيروز و مقتدر هستند. و اما در مورد اسرائيل مي‌فرمايد: « هيچکس امروز در دنيا نيست که تصور کند رژيم غاصب و خبيث صهيونيست در جنگ غزه پيروز شده همه مي‌گويند شکست خورده است.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس